על בית הספר

מתעניינים בבית הספר? רוצים להכיר את הצוות? כאן תוכלו למצוא את כל המידע אודותינו.
במידה ויש עוד שאלות אתם תמיד מוזמנים ליצור איתנו קשר.

בית ספר אפלמן על מוריו ומחנכיו מאמין בשילוב של השכלה הומנית ומדעית עם דרך ארץ וקיום מצוות.

אנו מאמינים שכל תלמיד ללא קשר למצב הסוציואקונומי שלו, זכאי להשיג את יעדיו ולנצל את הפוטנציאל שלו.

שיתוף ההורים ומעורבותם בחיי בית הספר וכן מעקב בבית אחר ילדיהם יביאו לקידום של המערכת בכל הפרמטרים בפרט בחינוך הערכי בקיום מצוות ובמיצוי הפוטנציאל.

 

 

 

בס"ד

תלמידים יקרים:

בית החינוך אפלמן  פונה אל תלמידים מהאוכלוסייה הדתית והמסורתית בעיר,  ושואף להעניק להם חינוך ברמה גבוהה, חינוך לערכים, לתורה ולהישגים. כחלק משאיפה זו, עובר בית החינוך תהליכי עומק שמטרתם לפתח ולהרחיב את הקיים על הצד הטוב ביותר.

אנו מאמינים שתיכון דתי איכותי משמעותו שרמת הלימודים מכיתה ז' ועד י"ב ממצה את יכולתו של כל תלמיד מהחזק ביותר ועד החלש, בפדגוגיה איכותית ובתוכנית מקצועית. אנו חשים כי אנו בעליית מדרגה בתחום הזה.

אנו סבורים שעל בית החינוך לעסוק בחינוך לערכים, כך שהתלמידים יספגו רוח ציונית ערכית ודתית, דבר אשר יתרום לבניין אישיותם, להיותם אזרחים בעלי מעורבות, הורים מסורים ואנשים ישרים.

תיכון דתי איכותי אומר מבחינתנו שהדרך אל קיום תורה ומצוות עוברת גם דרך הבחירה, החוויה והרגש, ואנו שמים דגש רב על התהליך שעוברים  התלמידים  לאורך שנותיהם בפן האישי והתורני.

בסיכומה של שנת עשייה, ובפתחה של שנה חדשה, אנו שמחים לומר שאתנו צוות מחנכים מקצועי ומסור, חדור אמונה ותחושת שליחות. אנו רואים שיפור רב באווירה בבית הספר בשיעורים ובהפסקות. העשייה החינוכית המרשימה באה לידי ביטוי בפרויקטים חינוכיים רבים ובהישגים פדגוגיים.

 אנו מאמינים כי האווירה החיובית והנעימה בבית הספר, מקנה את התנאים לבניית קומות חינוכיות נוספות. התלמידים המגיעים לבית ספרנו, זוכים ליחס אישי וחם ומערכת חינוכית ופדגוגית שבעזה תביא אותם להצלחה.

בברכת שנה טובה וברכת הצלחה

 

מנהל בית הספר

קובי מאדי

 

התכלית : 

בית ספר מקדם את כל באי בית הספר ומעניק סביבה תומכת המאפשרת לתלמידים ולמורים להתפתח ולממש את יכולותיהם. בית ספר מחזק את תחושת השייכות של התלמידים, את האחריות שלהם כלפי הסובבים אותם, תוך חינוך לאור ערכי הממ"ד.

 

הלומד במרכז:

בית הספר מוביל ללמידה היוצרת אצל הלומד מעורבות בתהליכי חשיבה חוקרת ועצמאית המאפשרת לו להביא לידי ביטוי את יכולותיו, זאת ע"י שימוש בדרכי הערכה ולמידה מגוונות המזדמנות לתלמיד חוויית לימוד רגשית, חברתית וקוגניטיבית.

 

מנהיגות:

חינוך לערכי מצויינות ומנהיגות.

 

התפתחות אישית ומעורבות חברתית:

פיתוח בוגר המעורב בקהילה ובחברה ובעל מחוייבות אישית וחברתית.

התקנון נועד להגדיר כללי התנהגות ונהלים המחייבים את כלל תלמידי בית הספר.

אנו בטוחים כי שמירה על כללי ההתנהגות ע"י כל הנוגעים בדבר: תלמידים, מורים, עובדים וצוות הנהלה – יאפשרו לנו לקדם את מטרות בית הספר והגשמת מטרותינו, ויסייעו ליצירת  אוירה חיובית וסביבה בטוחה ומוגנת עבור כולנו.

*התקנון נכתב בלשון זכר  אך הכוונה היא לשני המינים.

 

כללי יסוד

  1. על התלמידים להישמע להוראות המורים והעובדים, ולתת להם את הכבוד הראוי

      המורים והעובדים מצדם יכבדו את התלמידים ויהיו קשובים להם.

  1. אנו מאמינים בכבוד האדם ולכן, אלימות, מכל סוג שהוא, אסורה בהחלט. בכל מקרה של מחלוקת או מריבה יש לפנות מידית למחנך/ת הכיתה, רכז  השכבה או למבוגר הנמצא במקום.
  2. בית החינוך הוא ביתנו ועלינו לשמור בהקפדה יתרה על שלמות הציוד והמבנה, ושמירה על הניקיון.
  3. הופעה הולמת – בית החינוך הוא מוסד חינוכי דתי הדורש הופעה צנועה ההולמת רוח זו. אנו מאמינים כי מראה חיצוני מכובד מביא גם לכבוד המקום והלמידה. כמו כן יש להגיע בתלבושת אחידה על פי הכללי בית הספר.

 

לבוש והופעה הולמת

כללי התלבושת וההופעה בבית הספר חלים במהלך כל יום הלימודים, בתחומי בית הספר ובפעילויות בית ספריות.

תלבושת אחידה : על התלמידים להיות במהלך כל יום הלימודים עם תלבושת בית ספר הכוללת חולצת טי חלקה עם סמל בית הספר. בחורף ובימים קרים סווטשרט/קפוצ'ון חלק עם סמל בית ספר מעל חולצת תלבושת (בכדי שתלמידים יהיו במהלך כל יום הלימודים עם סמל בית ספר [ויוכלו להתאים עצמם למזג האוויר ולהישאר עם תלבושת. גם סווטשרט/קפוצ'ון עם רוכסן צריך להיות עם סמל בית ספר).

בנים: חובה להגיע עם כיפה (לא כובע).

           נעלי ספורט, נעליים סגורות או סנדלים. (אסור לנעול כפכפים).

           תספורת ההולמת את רוח בית הספר הממלכתי דתי.

           עגילים (ופירסינג) מכל סוג שהוא אסורים (גם לא כשהם מכוסים בתחבושת).

בנות:  חצאית – עד הברך

           נעלי ספורט, נעליים סגורות או סנדלים (אסור לנעול כפכפים).

תגובת במקרה של הפרת הוראה ו/או הפרת סמכות

תלמיד שיגיע ללא תלבושת בית הספר לא יורשה להיכנס, התלמיד יישלח לביתו להחליף בגדים ורק לאחר מכן יוכל להיכנס. הערת תלבושת תירשם לתלמיד. תלמיד שירשמו לו שלוש הערות תלבושת, הוריו יוזמנו לשיחה אצל: מחנך/ רכז שכבה. תלמיד שגם לאחר שיחה עם הוריו ימשיך להגיע ללא תלבושת ויצבור כשש הערות תלבושת יושעה ליומיים מבית הספר.

תלמיד שימצא במהלך היום ללא תלבושת  יורחק מהלימודים לביתו, ומידה שהדבר יישנה, הוריו יזומנו לשיחה.

 

 

נוכחות ועמידה בזמנים

איחורים: יש להגיע לבית החינוך בזמן  ולהקפיד להיכנס לשיעור מיד בתום ההפסקה.

היעדרויות: יש להיות נוכחים במהלך כל השיעורים ולא לעזוב את בית החינוך ללא קבלת אישור בכתב ממנהל/ רכז/ מחנך.

שחרור מבית הספר במהלך יום הלימודים: בהגעה פיזית של אחד ההורים או אישור טלפוני של ההורים למחנך/רכז שכבה/ מנהל.

 

תגובת במקרה של הפרת הוראה ו/או הפרת סמכות

תלמיד שיגיע לאחר השעה 8:00 יקבל רישום של איחור משמעתי. 2 איחורים בשבוע  התלמיד יישאר שעה לאחר יום הלימודים. 3 איחורים ומעלה – זימון הורים לפגישה ובמידת הצורך התלמיד לא יוכנס ליום הלימודים ועירוב קצינת ביקור סדיר

איחורים חוזרים (שלא באותו שבוע) שיחה עם מחנך/ רכז שכבה. דיווח במכתב להורים, זימון הורים ופנייה לקצינת ביקור סדיר.

  • קפיצה מעל גדר בית הספר תגרור השעייה מיידית ליומיים.
  • שער בית הספר יינעל בשעה 8:15, תלמידים שיגיעו לאחר מכן יוכלו להיכנס לשיעור שני בשעה 9:10 בלבד.
  • כל תלמיד שיגיע לאחר השעה 8:30 יוכל להיכנס באישור מחנך/רכז שכבה /מנהל בלבד.

השתתפות בתפילה

תפילת שחרית: כבית ספר ממלכתי דתי אנו מקיימים תפילה בציבור שכל התלמידים מחויבים להשתתף בה

אנו מעוניינים שתתקיים תפילה משמעותית שהתלמידים שותפים לה, באווירה נעימה וחיובית.

בנים: התפילה מתחילה בשעה  7:45 בבית הכנסת. [איחור ייחשב מהשעה 8:00]

חובה להגיע עם תפילין ולהיות עם סידור, להיות בשקט ובשום אופן לא להתעסק עם טלפון סלולרי.

בנות: בשעה 8:00 תפילה שכבתית משותפת. חובה היות עם סידור, להיות בשקט ולא להתעסק עם טלפון סלולרי.

תפילת מנחה: מתקיימת בשעה 13:30 בבית הכנסת.

 

תגובה במקרה של הפרת הוראה ו/או הפרת סמכות

היעדרות מהתפילה: תגובה משמעתית חינוכית (הישארות אחרי הלימודים/כתיבת עבודה/לימוד על התפילה), שיחה עם המחנך/ רכז שכבה, דיווח להורים, זימון הורים.

הגעה ללא ציוד (סידור / טלית ותפילין): שיחה עם מחנך, שיחה עם הורים, פגישה עם הורים/תגובה משמעתית.

שימוש בטלפון סלולרי: לקיחת הטלפון למשך יום לימודים, החזרת טלפון להורים לאחר שיחה, איסור להגיע עם טלפון לבית הספר.

 

כללי התנהגות בכיתה

  • עם הישמע הצלצול יכנסו התלמידים לכיתה, יכינו את הספרים והמחברות לשיעור ויישארו במקומם.
  • יש לציית לכל הוראה של המורה בכיתה.
  • אין לאכול במהלך השיעור.
  • שתייה- מותר בבקבוק אישי בלבד.
  • יציאה לשירותים תתאפשר רק באישור המורה, כל פעם תלמיד אחד, ולא במהלך 15 דקות ראשונות של השיעור.
  • מקומות הישיבה של התלמידים בכיתה ייקבעו ע"י המחנך. אין להחליף מקום ישיבה, אלא באישור מחנך הכיתה. בכל כיתה תיתלה מפה כיתתית.
  • בכל כניסה של מחנך/מנהל שכבה/סגניות/מנהל בית החינוך, לכיתה יש לעמוד במקום.
  • אין להסתובב בפרוזדורים או לפתוח דלתות כיתות לשום צורך.

 

תגובה במקרה של הפרת הוראה ו/או הפרת סמכות

תגובה משמעתית תינתן ע"י המורה הנמצא בכיתה. במידת הצורך יהיה מעורב רכז השכבה.

הפרת סמכות המורה או התחצפות ותגרור תגובה משמעתית ובמקרים חמורים השעיית התלמיד.

 

שמירה על ניקיון הכיתה וחזות בית הספר

  • יש להקפיד על סביבת למידה נקייה ומסודרת במהלך כל יום הלימוד בבית הספר ולטפח את חזותו. כל תלמידי הכיתה אחראים על ניקיונה, מחנכי הכיתה יקבעו תורנות לשמירה על כיתה מסודרת, וידוא נעילת כיתה ע"י מורה הפסקה וכיבוי אורות ומזגן ביציאה מהכיתה.
  • יש לשמור על רכוש בית הספר וסביבתו. תורנים בית ספריים ינקו את חצר בית הספר והמסדרונות לאחר ההפסקות.

 

תגובה במקרה של הפרת הוראה ו/או הפרת סמכות

במקרים קיצוניים של אי שמירה על ניקיון בית הספר או ונדליזם יערך בירור, יידוע ההורים, עשייה מתקנת של התלמיד בתחום הרכוש וסביבה. במידת הצורך הטלת תשלום או שווה ערך ועונש של השעיה  עד יומיים .

 

שימוש בפלאפונים, מצלמות , נגני מוזיקה, מחשבים ניידים וכו'

  • כל שימוש בטכנולוגיה אישית בכלל ובטלפון נייד בפרט במהלך שיעור או מבחן אסורים בהחלט! יש להשאיר את המכשיר בתיק במצב כבוי סגור. טלפון נייד לא יונח על השולחן בזמן השיעור.
  • אסור להטעין פלאפונים בשקעי החשמל במהלך שיעור (ניתן לשים בטעינה לפני תחילת שיעור ולא לגשת במהלכו).
  • במידה שמורה אוסף פלאפונים בתחילת שיעור או שתלמיד המתבקש ע"י מורה למסור לו את מכשיר הנייד שלו, על התלמיד לציית מידית.

תגובה במקרה של הפרת הוראה ו/או הפרת סמכות

  • כל הפרה של הוראות אלו תגרור לקיחת הנייד והפקדתו אצל רכז שכבה/ מחנך.
  • בפעם הראשונה המכשיר יוחרם עד סיום היום, תימסר ידיעה להורים ולתלמיד תירשם הערת מעקב.
  • החל מהפעם השנייה החזרת המכשיר תעשה להורים בלבד ההורים.
  • במידה שתלמיד יסרב הטלפון יגיע לידי הנהלת בית הספר ויוחזר בנוכחות ההורים לאחר שיחה אצל מנהלת בית הספר או מנהל חטיבת הביניים.

אלימות והתנהגויות סיכון

אנו מעוניינים שכל התלמידים המגיעים לבית הספר ירגישו בטוחים ומוגנים ושתשרור אוירה חיובית בין התלמידים לבין עצמם ובין התלמידים לצוות בית הספר, מתוך חינוך לערכים, מוסר ומידות טובות.

 

  • אלימות מילולית אסורה: איום, לעג, קנטור, פגיעה בכבוד תלמיד.
  • חל איסור חמור איסור הצקות ומעשי בריונות.
  • אלימות פיזית מכל סוג שהיא אסורה כולל אלימות בצחוק.
  • חל איסור חמור על הפצת שמועות באינטרנט או במכשירים ניידים, על קיום חרם או כל פגיעה בפרטיות של תלמיד.
  • העישון בשטח בית הספר ובסביבתו ההיקפית אסור בהחלט- השעיה ליומיים.

 

תגובה במקרה של הפרת הוראה ו/או הפרת סמכות

  • שיחת בירור ותיעוד האירוע, יידוע ההורים, הטלת מטלה חינוכית הקשורה לתופעה/תרומה לקהילה וכדו', הזמנת הורים ואזהרת התלמיד.
  • במקרים שלמעשה בריונות, אלימות פיזית, עבירות רשת ועישון תלמיד יושעה מיידית ליומיים.
  • באירוע אלימות או מעשה חמור ניתן להשעות את הפוגע עד חמישה ימים. האירוע יועבר לדיון בצוות אקלים בית ספרי, האירוע ידווח למפקח על בית הספר, במידת הצורך יועבר דיווח לרווחה ותוגש תלונה במשטרה.

אירועים משמעתיים וכן הערות על תפקד חיובי, הצטיינות והערכה על התנהגות ומידות טובות יתועדו ויועלו לדיון בישיבה הפדגוגית הנערכת אחת למחצית. הדיון בישיבה הפדגוגית משפיע על המלצות בית הספר לגבי עתידו של התלמיד ולמתן תעודות הערכה ותעודות הצטיינות.

אנו בטוחים שקיום התקנון יתרום לאווירה הלימודית והחברתית בבית הספר ויאפשר לכל תלמיד בפרט ולבית הספר בכלל לעלות מעלה מעלה ולביא לידי ביטוי את יכולותיו וכישוריו, כדברי הרב קוק: " עלה למעלה עלה, כי כוח עז לך, יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים, אל תכחש בם, פן יכחשו לך, דרוש אותם, וימצאו לך מיד.”

             אשר כהן – מנהל חטיבת הביניים                                                   קובי מאדי– מנהל בית הספר                                                            

המגמות שלנו

כאן יהיה אפשר לפרט על המגמות, להסביר מה בית הספר נותן ומה ההתמחות שלו.
כדאי לכתוב כמה שורות אבל לא יותר מדי כדי שאנשים לא יעזבו באמצע.

רוצים ללמוד על כל המגמות שלנו? מוזמנים לקרוא בדף המגמות.

מבנה ארגוני

הנהלה

  • קובי מאדי

    מנהל בית ספר אפלמן דימונה
  • זהבית ביבאס

    יועצת החטיבה
  • רות דרעי

    יועצת התיכון
  • ענת אדרי

    רכזת תקשוב ומעורבות חברתית

רכזי שכבה

  • אושרית אפריאט

    רכזת שכבה ז'
  • חנה אטיאס

    רכזת שכבה ח'
  • עליזה נבון

    רכזת שכבה ט'
  • תמי שנבל

    רכזת שכבה י'
  • שרלי אלמלם

    רכז שכבה יא'
  • צדוק מימון

    רכז שכבה יב'

עובדי מינהלה

  • משה בן יונס

    מנהלן
  • תמר מלול

    משק בית
  • דוד אוחנה

    חצרן ביה"ס